

About the newest information I think for the empty weight of F/A-22 today……….
http://helium.spk.usace.army.mil/ebs/So
… _2/am2.pdf
Page 9:
2.1.13.4 Pavement Design:
The Contractor is responsible to provide pavement design for the project area in accordance with Hill Air Force Base Facilities Design Standards and Geotechnical Support for Design report (see Attachment13).
The heaviest airframe in the facility will be an F/A-22 and they will be moved to different locations within the new ABDR. The empty weight of the airframe is 43,200lbs. All aircraft brought into the new facility will be empty weighted (i.e., no engines).
I'm not very sure, but the information below may be helpful:
POGO declared that the fuel fraction of F/A-22 today is around 29%; and since the internal fuel of F/A-22 now is around 8,000~8,100 kg, its estimated empty weight should be:
8,000~8,100 kg / 0.29 * 0.71 = 19,586~19,831 kg
Merlock a écrit
Y'a un truc que je ne pige pas: le F-22 emporte seulement 8 tonnes de carbu (soit environs 10250 litres) ?
Tuckson a écrit
C'est vrai, sauf que le F-22 se destine "partiellement" à une carrière d'avion d'attaque et dans ce cas, les charges seront externes.
Justement: l'idée sous-jacente c'est que les munitions modernes sont assez précises pour ne plus avoir à posséder de fortes charges explosives pour détruire leur objectif (puisqu'elles atterrissent diretement dessus… croit-on), donc on réduit leur taille, augmente le nombre emporté et réduit le risque de "dommages collatéraux"…Tuckson a écrit
Ben je veux bien, mais cela donne quoi en terme de charge militaire ?
Petite bombe => petit "dégats", non ?