X-47
-
Mais mon rêve c'est quand même qu'il soit mis en service et que ce ne soit plus un drone, pour queje puisse voler dedans.
-
Est-ce que tu sais au moins la taille du X-47, coco ? Tu veux te transformer en gnome ?
-
le 5ème as a écrit
Equipage : pas de pilote
Motorisation : Moteur 1x Pratt & Whitney JT15D, 14.2 kN de poussée
Envergure : 8.47 m m
Longueur : 8.50 m m
Hauteur : 1.86 m m
Masses:
-A vide : 1,740 kg
-Avec armement 2,212 kg kg
-Maximale 2,678 kg kg
Il la connaît. Ce doit bien être un gnome.
Pas taper N°5, c'est de l'humour.Rang, sang, race et dieux n'entrent en rien dans le partage du vice… et de la vertu. (de Cape et de Crocs, tome 1).>> N'oubliez pas de lire et de relire le Réglement du forum>> N'oubliez pas de consulter les index des sujets avant de poster les vôtres. -
Oui mais on pourrait l'agrandir
-
Je contacte de ce pas le constructeur pour prendre tes mensurations 5eme as
-
Ok. 1m83. Et j'aime avoir un manche à balai un peu éloigné de moi…
-
le 5ème as a écrit
Ok. 1m83. Et j'aime avoir un manche à balai un peu éloigné de moi…
Ne dis jamais ça dans une caserne, au propre comme au figuré, cela donnerait une impression un peu floue de toi
On revient au sujet -
pilou a écrit
le 5ème as a écrit
Ok. 1m83. Et j'aime avoir un manche à balai un peu éloigné de moi…
Ne dis jamais ça dans une caserne, au propre comme au figuré, cela donnerait une impression un peu floue de toi
On revient au sujet
Y'a pas de justice.
La perche etait tellement tendue que je n'ai personnellement osé la saisir (quelle reprise de semantique). Ne voila t-y pas qu'un modo le fait… Une honte…
Et il n'y a pas besoin d'etre dans une caserne.
Si dans une soirée, un mec vient s'asseoir a coté de moi sur le canapé, me regarde dans les yeux et me sort "Ok. 1m83. Et j'aime avoir un manche à balai un peu éloigné de moi…", il y a de grandes chances que je plie mes gaules et rentre chez moi…
Bon, le X-47, nous disions… -
Je pensait pas à ca quand je disais ca. Ca a été mal interprété. lol.
Bon, le X-47… On va peut-être réussir à y revenir. -
UCAS-D escapes budget cut threat with expanded role
The US Navy confirms the scope of the Northrop Grumman X-47 unmanned combat air system demonstration (UCAS-D) has grown to add an autonomous aerial refuelling component.
While the refuelling demonstration is only an addition to the carrier suitability demonstration, its sudden approval marks a sea change in the UCAS-D programme's outlook. Only six months ago, a key defence think-tank in Washington DC called a press conference to warn reporters about internal USN plans to terminate the UCAS-D programme as a cost-saving measure.
"We're obviously very pleased that the navy has decided not only to pursue UCAS-D, but to expand it for all the reasons that we outlined in our report," says Tom Ehrhart, a senior fellow at the Center for Strategic and Budgetary Assessments.
That report - published in June by Ehrhart and Bob Work, the centre's vice-president for strategic studies - holds up the UCAS concept as a key technology to ensure the viability of the carrier strike group for the next few decades. Work is now a member of president-elect Barack Obama's national security transition team, and is a widely rumoured candidate for a top job in the Department of the Navy.
The USN launched UCAS-D in August 2007, awarding a $600 million, five-year development contract to Northrop to build two X-47s. The project is limited to a demonstration to prove the viability of operating a large unmanned aircraft on carrier decks.
But the navy's plan for a follow-on project has evolved since last year. The original plan called for UCAS-D to be followed by a contract to build an operational system in fiscal year 2014. Last May, the USN unveiled plans to acquire a carrier-based fighter-bomber called F/A-XX after 2020, and named the UCAS-D aircraft as a candidate, along with considering manned aircraft for the same role.
Capt Martin Deppe, the navy's UCAS programme manager, has identified the autonomous aerial refuelling (AAR) capability as a critical enabler for the UCAS to compete for any follow-on contract.
"The navy has not yet decided to procure an operational UCAS system beyond the demonstration," he says. "But, from a theoretical perspective, incorporating AAR capability into a carrier-based UAS unleashes an ability to exploit the range and persistence potential of an unmanned system by allowing it to remain airborne much longer than the limits of human endurance."
With carrier strike groups increasing facing anti-access threats, such as medium-range ballistic missiles, the X-47 could be a technological counter. "A refuellable UAS launching from the carrier flight deck could significantly increase the stand-off of the [strike group] from potential anti-access threats," says Deppe.
http://www.flightglobal.com/articles/2008/12/11/320019/ucas-d-escapes-budget-cut-threat-with-expanded-role.html
-
Northrop Grumman plans to test UCAS-D air-refuelling capabilities
Northrop Grumman has outlined plans to test the air-to-air refuelling (AAR) capabilities of its X-47B Unmanned Combat Air System Demonstrator (UCAS-D) for the US Navy, as preparations for the aircraft's first flight gather pace.
The tail-less, fighter-sized prototype - which was unveiled to navy, government and industry personnel at the company's Palmdale, California, manufacturing facility in December 2008 - is scheduled to fly for the first time at nearby Edwards Air Force Base in November 2009.
The test flight will mark the beginning of a two-year programme of flight-envelope verification, expansion of the envelope and certification for aircraft carrier operations. The first landing on the deck of a carrier is planned for late 2011.
US Naval Air Command told Jane's on 7 January 2009 that plans to test the X-47B's critical AAR capabilities are also in place. "Initial AAR testing and data collection will be performed using surrogate aircraft with AAR equipment installed in 2010," a spokesman said.
http://www.janes.com/news/defence/naval/jni/jni090112_1_n.shtml
-
Initialement le prévu ce mois-ci, les retards (ici aussi) ont finalement eu raison du calendrier d'essais du X-47B.
Le premier vol est donc reporté au second trimestre 2010, avec des essais en mer (catapultage et appontage) reprogrammés pour 2012.
Les dernières nouvelles…ou, comme qui disent aux Amériques: "the last news" -
Ils avaient dit en 2010…
On est en 2010 et c'est l'USS Abraham Lincoln (CVN-72) qui s'y colle.
Au fait, il vous rappelle pas quelqu'un le X-47 ?
N'hésitez pas à vous connecter pour participer,
directement ou via ,
Discord ,
Google ,
Twitch ou
Twitter .
Si vous n'avez pas encore de compte, vous pouvez en créer un .
Ils sont en ligne en ce moment :